خبرهای داغ:
فرمانده سابق دانشکده توپخانه و موشک‌های نیروی زمینی سپاه گفت: شهید محمد طحان برای سمنانی‌ها مثل شهید ابراهیم هادی برای تهرانی‌هاست.
کد خبر: ۹۵۵۲۴۹۷
|
۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، سردار محمد آقائی، فرمانده سابق دانشکده توپخانه و موشک‌های نیروی زمینی سپاه در یادواره شهدای گردانهای پشتیبانی آتش تیپ 12 قائم آل محمد (عج) استان سمنان و هشتمین سالگرد شهادت شهید محمد طحان ضمن اشاره به مهمترین موضوع حال حاضر دنیا یعنی فلسطین و غزه گفت: حضرت آقا در موضوع فلسطین فرمودند کسی که از خانه و کاشانه خود دفاع می‌کند تروریست نیست.

سردار آقائی افزود: از نظر حقوق بین الملل به عنوان یک قاعده کلی بعد از جنگ جهانی دوم، جنگ را منع شده است و کشورها هم منع شده‌اند که اختلافات سیاسی و بین المللی بین خودشان از زور و جنگ حل کنند و باید از طریق مذاکره، آشتی، قضایی و داوری حل و فصل کنند غیر از دفاع مشروع و یکی هم امنیت دسته جمعی که فصل هفت منشور ملل متحد است به عهده شورای امنیت سازمان ملل متحد است ولی اگر کشوری قلمرو سرزمینی یا استقلال سیاسی آن مورد تجاوز قرار بگیرد این کشور حق دارد تا زمانی که شورای امنیت تمهیداتی را می‌اندیشد از خودش دفاع مشروع کند. دفاع مشروع چند استثنا دارد مثل نهضتهای آزادی بخش مثل حماس فلسطین که یک سازمان آزادی بخش است که برای استقلال قلمرو سرزمینی خود در مقابل استعمار یا جانشینان استعمار تلاش می‌کند.

آقائی ادامه داد: این نهضت‌های آزادی بخش باید چند ویژگی داشته باشد اول اینکه زوری که به کار می‌گیرد زور مشروع باشد. یعنی اقتدار داشته باشد، مشروعیت و مقبولیت را به همراه داشته باشد و ملتش او را حمایت کنند، قلمرو سرزمینی داشته باشد و وقتی امری می‌کند، ملتش حرف او را گوش کنند و لباس متحد الشکل داشته باشند و سلسله مراتب فرماندهی داشته باشد و تمام این ویژگی‌ها را حماس دارد لذا حقوق بین الملل او را تأیید می‌کند.

وی با اشاره به مطالب فوق خاطرنشان کرد: آقای گوترش در ابتدای حملات ناجوانمردانه صهیونیست‌ها گفت 56 سال است که ملت فلسطین در خفقان زندگی می‌کنند و بعد از تهدیدات صهیونیست‌ها و امریکایی‌ها آمد حرف خود را برگرداند و گفت در 7 اکتبر سازمان حماس حرکتی تروریستی کرده است و داریم می‌بینیم که شورای امنیت که وظیفه اصلی‌اش حفظ صلح است امروز لال شده است. قطعنامه صادر می‌شود از طرف چین و روسیه، امریکا می‌گوید بنویسید اسرائیل دفاع مشروع کرده است و حرکت حماس حرکتی تروریستی است. و مورد قبول چین و روسیه قرار نمی‌گیرد و امریکا وتو می‌کند و همین طور برعکس این اتفاق می افتد و چین و روسیه وتو می‌کنند و یک ماه است که به بن بست خورده است و در این موقع مجمع عمومی سازمان ملل باید وارد عمل شود و قطعنامه صادر کند و آنها هم صادر کردند و گفتند آتش بس و صهیونیست‌ها آن را هم قلع کردند. و میگویند اسرائیل دفاع مشروع می‌کند و حماس حمله تروریستی کرده است. امروز حقوق بین الملل و واژه‌های آن توسط امریکا و رژیم صهیونیستی به فحشا رفته است.

فرمانده سابق دانشکده توپخانه و موشک‌های نیروی زمینی سپاه بیان کرد: امریکا عملاً گفته‌اند ما کنار اسرائیل ایستاده‌ایم شانه به شانه. و مردم جهان نیز امروز ظالم دنیا را شناخته‌اند و مشاهده می‌کنیم که در تمام دنیا علیه رژیم صهیونیستی به پا خواسته‌اند و راهپیمایی می‌کنند لذا دیگر تنها ایرانیان نیستند که از مردم فلسطین دفاع می‌کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ارزش‌ها و بزرگی شهید محمد طحان اشاره کرد و گفت: شهید محمد طحان برای شما سمنانی‌ها مثل شهید ابراهیم هادی برای تهرانی‌هاست. اگر دنیا می‌خواهید قرآن بالای سر مزار شهید طحان بخوانید و اگر آخرت می‌خواهید یس بالای سر مزار شهید طحان بخوانید. چون شهید محمد طحان اهل قرآن خواندن بود.

آقائی گفت: شهید طحان در سال 82 دانشجوی دوره 11 توپخانه در اصفهان بود و برسی کردیم از بین دانشجویان و متوجه شدیم یکی از دانشجویانی که نماز شب می‌خواند شهید محمد طحان بود.

وی افزود:کسی که دیده بان می‌شود باید نصف راه را قبلاً خودش رفته باشد و نصف دیگر را آموزش ببیند. لذا هر کسی نمی‌تواند دیده بان شود. دیدگاه و دیده بانی جای هر کسی نیست کسی که دیدبان می‌شود بایستی از لحاظ تقوایی و ایمانی باید به مرحله اوتاد بودن رسیده باشد و محمد طحان دیدبان بود به معنای واقعی اولیا الله بود نه خوفی داشت نه حزن. دیده بان های ما 2 ویژگی داشتند و شهید محمد طحان اینچنین بود و متقی بودن را از خانه پدری خود به همراه آورده بود.

وی گفت: انسان‌هایی مثل محمد طحان اصلاً به دنبال دنیا نبودند و داوطلبانه به پا خواستند و برای دفاع از حرم و حریم اهل بیت از تمام لذت‌های دنیوی گذشتند.

اقائی عنوان کرد: توپخانه داماد میدان نبرد است و دیده بان چشم این داماد است. این چشم اگر بترسد و نتواند سر بلند کند و خوب ببیند ومیدان نبرد را خوب زیر نظر نداشته باشد تمام هزینه‌ها برای دفاع از حریم خود از بین می‌رود. ولی اگر انسان با ایمانی مثل محمد طحان دیده بان باشد آن گلوله‌هایی که پرت می‌رود هم به هدف خواهد خورد و این مصداق آیه وما رمیت اذ رمیت است. و اگر دیده بان مثل شهید محمد طحان باشد خداوند خودش گلوله‌ها را تلف نمی‌کند و به اهداف می زند.

وی اظهار کرد: محمد طحان یکی از اولیای الهی است همیشه ذاکر بود و همیشه یاد مرگ بود و مطمئن باشید اینچنین جوان دلیری اگر در روز عاشورا هم بود در جبهه امام حسین (ع) می‌ایستاد و سر می‌داد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار